Πρόγραμμα μαθησιακής υποστήριξης/οργάνωσης σε εφήβους
Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας τύπος νευρολογικής διαταραχής που συχνά περιγράφεται ως διαφορά στον τρόπο με τον οποίο είναι “καλωδιωμένος” ο εγκέφαλος κάποιου. Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν επηρεάζουν τη νοημοσύνη ενός ατόμου, αλλά μπορεί να κάνουν πιο δύσκολη τη χρήση των παραδοσιακών τεχνικών μάθησης για την ανάγνωση, τη γραφή, την ανάκληση πληροφοριών και την οργάνωση. Αν και οι δυσκολίες αυτές δεν μπορούν να θεραπευτούν, υπάρχουν πολλές τεχνικές και εργαλεία που μπορούν να επιτρέψουν στα άτομα με αυτές τις δυσκολίες να διαπρέψουν στο σχολείο και την καριέρα τους.
Οι μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζονται σε πολλές μορφές και μπορεί να διαφέρουν πολύ ως προς τη σοβαρότητά τους. Οι νέοι που καταφέρνουν να φτάσουν στην εφηβεία τους χωρίς προηγούμενη διάγνωση συχνά υποφέρουν από μορφές μαθησιακών δυσκολιών υψηλότερης λειτουργικότητας. Αυτό μπορεί να κάνει τις εν λόγω δυσκολίες πιο δύσκολο να εντοπιστούν και μπορεί να κάνει την επιτυχία στο σχολείο πολύ δύσκολη και απογοητευτική για τους εφήβους.
Χρειάζεται βοήθεια ο έφηβός σας;
Ακριβώς όπως μπορεί να είναι δύσκολο για τον έφηβο να παραδεχτεί ότι μπορεί να χρειάζεται βοήθεια, μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο ως γονείς να προσδιορίσετε τις προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίζει ο έφηβός σας. Πολλοί άνθρωποι με μη διαγνωσμένη μαθησιακή διαταραχή έχουν δημιουργήσει περίτεχνα μέσα για να συγκαλύψουν τη δυσκολία τους. Αντί να ζητήσουν βοήθεια, οι έφηβοι συχνά βρίσκουν τρόπους να αποφεύγουν εργασίες που είναι πιο δύσκολες λόγω της μαθησιακής τους δυσκολίας. Για παράδειγμα, ένας μαθητής με δυσλεξία μπορεί να επιδεικνύει έλλειψη ενδιαφέροντος ή διασπαστική συμπεριφορά στην τάξη προκειμένου να αποφύγει την αμηχανία από το να διαβάζει δυνατά. Αυτή η τάση συγκάλυψης των προκλήσεων σημαίνει ότι μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολο να καταλάβετε ότι ο έφηβος σας μπορεί να δυσκολεύεται. Υπάρχουν, ωστόσο, ποικίλες πηγές διαθέσιμες για να σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε αν ο έφηβος σας μπορεί να έχει μαθησιακές δυσκολίες.
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε
Έχουμε σχεδιάσει ένα δομημένο πρόγραμμα παρέμβασης με αποδεδειγμένα αποτελέσματα το οποίο προσαρμόζεται σε κάθε ατομική διαφορά κάθε εφήβου και δημιουργούνται στόχοι και εργαλεία τα οποία ο έφηβος μαθαίνει να χρησιμοποιεί αυτόνομα. Σαν αποτέλεσμα αυξάνεται η αυτοπεποίθηση και το κίνητρό του και είναι ικανός να οργανώσει μόνος τη μελέτη και τον τρόπο που διαχειρίζεται τα διαγωνίσματα γραπτά ή προφορικά. Δεν πρόκειται για πρόγραμμα μελέτης αλλά για εκμάθηση εργαλειών και οργάνωσης με στόχο την αυτονομία. Το πρόγραμμά μας έχει αποτελέσματα γιατί βάζουμε στο κέντρο τη προσωπικότητα του ατόμου και σεβόμενοι την εύθραυστη ψυχολογία στην εφηβεία καθώς και την οικογένεια συνολικά, μπορούμε να κάνουμε μεγάλα και σταθερά βήματα.
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε τη λίστα με τις πιθανές μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να υπάρχουν στην εφηβεία:
Μπορείτε να μας καλείτε για να κλείσετε αξιολόγηση με το έμπειρο προσωπικό μας και να συζητήσουμε οτιδήποτε χρειάζεστε.