Πρόγραμμα μαθησιακής υποστήριξης σε παιδιά Δημοτικού με πιθανές μαθησιακές δυσκολίες

kikli ep feature image

Πρόγραμμα μαθησιακής υποστήριξης σε παιδιά Δημοτικού με πιθανές μαθησιακές δυσκολίες

Mαθησιακή δυσκολία είναι μια κατάσταση που μπορεί να προκαλέσει σε ένα άτομο προβλήματα σε ένα παραδοσιακό πλαίσιο μάθησης στην τάξη. Υπάρχουν διάφοροι τύποι μαθησιακών δυσκολιών που μπορεί να επηρεάσουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων γλώσσας και μαθηματικών. Μπορούν επίσης να επηρεάσουν τη μνήμη, την ικανότητα συγκέντρωσης και τις οργανωτικές δεξιότητες. Ένα παιδί ή ένας ενήλικας με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να χρειαστεί επιπλέον χρόνο για να ολοκληρώσει τις εργασίες.

Κανένα άτομο με μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι ακριβώς το ίδιο και οι καταστάσεις, όπως η δυσλεξία, η δυσαριθμησία και η δυσγραφία, υπάρχουν σε ένα ευρύ φάσμα. Σημειώστε ότι δεν είναι ασυνήθιστο να συνυπάρχουν μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολίες κινητικών δεξιοτήτων. Η δυσπραξία είναι μια δυσκολία κινητικών δεξιοτήτων που μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του μαθητή να γράφει με το χέρι και μπορεί επίσης να επηρεάσει τις δεξιότητες σχεδιασμού. Το ίδιο ισχύει και για τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).

Υπάρχουν οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως η δυσλεξία, η δυσαριθμησία, η δυσγραφία αλλά μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να προκαλούνται και από τη διάσπαση προσοχής ή τον αργό ρυθμό επεξεργασίας.

ΔΕΠΥ και μαθησιακές δυσκολίες

Τα παιδιά με ΔΕΠΥ μπορεί να έχουν κακό έλεγχο των παρορμήσεων, να είναι νευρικά και να παράγουν ακατάστατο γραπτό έργο. Συχνά είναι ευκολότερο να τα ξεχωρίσει κανείς σε μια τάξη από έναν μαθητή που έχει ΔΕΠΥ χωρίς υπερκινητικότητα (αναφέρεται επίσης ως απροσεξία), καθώς στην τελευταία περίπτωση ένας μαθητής μπορεί να μην τραβάει την προσοχή στον εαυτό του. Στην πραγματικότητα, ένας μαθητής με ΔΕΠ-Υ μπορεί να φαίνεται ότι προσέχει και έτσι μπορεί να περάσει απαρατήρητος μέχρι να οδηγήσει σε ελλιπείς εργασίες και κακές επιδόσεις στα τεστ. Σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί ακόμη και να ειπωθεί σε ένα παιδί ότι δεν προσπαθεί αρκετά.

Η κατανόηση της ανάγνωσης, η παραμονή στην εργασία, η τήρηση των οδηγιών, η ολοκλήρωση εκτεταμένων εργασιών και η οργάνωση μπορεί να είναι προβληματικά.

ΣΗΜΑΔΙΑ ΠΙΘΑΝΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

  • Καθυστέρηση στην εκμάθηση των γραμμάτων
  • Μαθαίνει απέξω την ανάγνωση και την ορθογραφία
  • Παραλείπει γράμματα
  • Δυσκολεύεται να διαβάσει συλλαβές μία μία
  • Δυσκολία να βρει τη σωστή λέξη
  • Φτωχή περιγραφή/λόγος

ΣΗΜΑΔΙΑ ΠΙΘΑΝΩΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

  • Δυσκολία να αναγνωρίζουν ομοιοκαταληξία
  • Δυσκολία να γράφουν το ονομά τους
  • Τάση να ‘τρώνε’ γράμματα
  • Δυσκολία να προσέχει και να παρακολουθεί ιστορίες
  • Ενδιαφέρον για ιστορίες αλλά όχι για γράμματα
  • Δυσκολία να θυμάται τα τραγουδάκια
  • Ιστορικό καθυστέρησης ομιλίας

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε

Έχουμε σχεδιάσει ένα δομημένο πρόγραμμα παρέμβασης με αποδεδειγμένα αποτελέσματα το οποίο προσαρμόζεται σε κάθε ατομική διαφορά κάθε παιδιού και δημιουργούνται στόχοι και εργαλεία τα οποία το παιδί μαθαίνει. Θέλουμε να αυξηθεί το κίνητρό του και να νιώσει ότι τα καταφέρνει. Δεν πρόκειται για πρόγραμμα μελέτης αλλά για εκμάθηση εργαλειών και οργάνωσης με στόχο την αυτονομία. Το πρόγραμμά μας έχει αποτελέσματα γιατί βάζουμε στο κέντρο το παιδί και την οικογένεια συνολικά και μαζί μπορούμε να κάνουμε μεγάλα και σταθερά βήματα.

Σχεδιάζεται με βάση τις ανάγκες κάθε παιδιού.

Μπορείτε να μας καλείτε για να κλείσετε αξιολόγηση με το έμπειρο προσωπικό μας και να συζητήσουμε οτιδήποτε χρειάζεστε.

Μοιραστείτε αυτή την σελίδα:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Email
Εκτύπωση